آپدیت iOS 14.7.1 اپل که چند هفته پیش منتشر شد ، برای برخی از کاربران آیفون ویران کننده است. در حالی که این به روز رسانی در درجه اول برای رفع اشکال Apple Watch طراحی شده بود ، برخی از کاربران iPhone با این به روز رسانی مشکلات اتصال به تلفن همراه خود را تجربه می کنند.
بر اساس نوشته های اپل و سایت های رسانه های اجتماعی مانند Reddit ، کاربران آیفون پیام بدون سرویس در بالای صفحه نمایش مشاهده می کنند.
آیا راه حلی برای رفع مشکل تلفن همراه با آپدیت iOS 14.7 وجود دارد؟
به نظر می رسد برای کاربرانی که با این مشکل روبرو شده اند هنوز یک راه حل جهانی وجود ندارد. برخی از کاربران سعی کرده اند دستگاه های خود را راه اندازی مجدد کرده و تنظیمات شبکه خود را بدون شانس بازنشانی کنند. برخی دیگر سیم کارت های جدید و ارتباط با شرکت های پشتیبان را امتحان نموده اند.
نکته قابل توجه این است که این مسئله مختص هیچ مدل آیفون خاصی نیست. به نظر می رسد کاربران با دستگاه های قدیمی مانند iPhone 7 و دستگاه های جدیدتر مانند iPhone 11 تحت تأثیر قرار گرفته اند.
این مشکل تلفن همراه آیفون بسیار غیر معمول است
به روزرسانی های iOS این اواخر در چرخه انتشار معمولاً بدون وقفه انجام می شود. بیشتر اوقات ، آنها دارای ویژگی های جدید بزرگ نیستند. در عوض ، آنها معمولاً شامل رفع اشکال جزئی و بهبود عملکرد هستند. و در واقع ، iOS 14.7.1 دقیقاً همان نوع به روز رسانی کوچک بود.
با وجود این، بسیار نادر است که ببینیم یک به روزرسانی iOS در اواخر سال باعث ایجاد این نوع مشکل شود.
اپل در مورد این مشکل چه می گوید؟
اپل هنوز بیانیه ای رسمی در این مورد منتشر نکرده است. با این وجود ، این شرکت یک سند پشتیبانی در این مورد دارد. سند پشتیبانی لیستی از اقدامات را که هنگام برخورد با پیام “سرویس ندارد” انجام می دهد.
این لیست ممکن است در اکثر موارد کار نکند ، اما ارزش آن را دارد که در هر مورد تست شود.
اپل به کاربران توصیه می کند که به روزرسانی تلفن همراه را بررسی و نصب کنند.
مطمئن شوید که دستگاه شما به Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه متصل است.
روی تنظیمات> عمومی> درباره ضربه بزنید. اگر به روزرسانی موجود است ، گزینه ای برای به روزرسانی تنظیمات شرکت مخابراتی خود مشاهده خواهید کرد.
برای مشاهده نسخه تنظیمات شرکت مخابراتی در دستگاه خود ، روی Settings> General> About ضربه بزنید و در کنار Carrier نگاه کنید
اپل همچنین توصیه می کند سیم کارت خود را خارج کرده و مجدداً داخل آن قرار دهید.
اگر هیچ یک از موارد فوق کار نکرد ، اپل به کاربران توصیه می کند تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنند. با رفتن به تنظیمات> عمومی> بازنشانی> بازنشانی تنظیمات شبکه می توانید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که با این کار رمزهای عبور Wi-Fi نیز بازنشانی می شود ، بنابراین باید مجدداً اعتبارنامه شبکه های ذخیره شده را وارد کنید.
با نگاهی به آینده ، می دانیم که اپل به زودی در حال برنامه ریزی برای به روزرسانی iOS 14.8 است ، بنابراین امیدواریم که راه حلی برای این مشکل در راه باشد.
منبع خبر: گوگل نیوز